FANDOM

Kyoto Animation.png

Kyoto Animation Co., Ltd. (яп. 株式会社京都アニメーション, Kabushiki-gaisha Kyōto Animēshon) також KyoAni (яп. 京アニ, Kyō Ani) — японська анімаційна студія, що розташована у місті Уджі, префектура Кіото, Японія. Компанія заснована у 1981 році колишніми працівниками компанії Mushi Production. Компанія очолювана Хідеакою Хаттою; також має дочірню компанію — Animation Do. Станом на 2015 рік Kyoto Animation очолила виробницто 21 аніме та декількох фільмів.

Історія Редагувати

Компанія була заснована у 1981 році Хідеакою Хаттою, у якості президента, та його дружиною — Йоко Хаттою, у якості віце-президента. У 1985 році компанія стала акціонерним товариством, а у 1999 році — корпорацією. На початку своєї історії компанія займалася виробництвом Kiddy Grade, Інуяся, Tenchi Universe, Nurse Witch Komugi та Generator Gawl.

Спочатку студія довгий час виконувала роботи на замовлення від інших студій. Лише з 2003 року вона почала випускати власне аніме. Першим аніме, зробленим Kyoto Animation, була OVA «Munto», випущена в 2003 році; в тому ж році був випущений і перший ТВ-серіал, «Сталева тривога? Фумоффу». Далі, в 2005 році був випущений серіал «Air», що приніс студії значну популярність серед шанувальників аніме.

Після цього студія перестала виконувати замовлення інших студій (передавши їх своїй дочірній компанії, «Animation Do»), зосередившись на випуску власних аніме. За «Air» послідував ще ряд аніме за сюжетами ігор фірми Key. Це «Kanon» (2006 рік), «Clannad» (2007), «Clannad ~After Story~» (2008).

Крім цього, в 2005 році був випущений третій серіал з циклу «Сталева тривога», «The Second Raid», в 2006 році — «Меланхолія Харухі Судзумії», яке стало найбільш обговорюваним аніме першої половини року, а в 2007 році — «Lucky Star», яке також стало хітом.

На 2009 рік було заплановано випуск аніме по інтернет-манзі «Tonari no 801-chan», але з різних причин його виробництво було зупинено. Замість цього в 2009 році було випущено аніме по іншій манзі - «K-On!», яке також з самого початку набуло чималої популярності. Також вийшов другий сезон аніме «Меланхолія Харухі Судзумії».

У 2010 році вийшов аніме-фільм «Зникнення Харухі Судзумії», а також другий сезон серіалу «K-On!!». У 2011-му році студія випустила аніме «Nichijou», крім того, 3 грудня відбувся вихід повнометражного фільму по «K-On!», який транслювався в 137 кінотеатрах. Підсумкові збори фільму в Японії перевищили 1,9 млрд ієн (приблизно 23,7 млн доларів).

До 2012 року студія підготувала відразу два нових проекти. Перший, «Hyouka», є екранізацією лайт-новел Хонобу Йонедзави, другий — «Chuunibyou Demo Koi ga Shitai!», також екранізація ранобе, але, до всього іншого, також переможець фестивалю Kyoto Animation Award, проведеного в цьому році вперше. «Hyouka» почали транслювати по TV навесні, а початок трансляції «Chuunibyou Demo Koi ga Shitai!» відбувся восени. Другий сезон цього аніме вийшов уже на початку 2014 року.

У 2013 році вийшло аніме «Tamako Market», примітне тим, що воно стало першим твором студії, знятим за власним сценарієм. Режисером серіалу виступила Наоко Ямада, яка працювала над «K-On!». Крім «Tamako Market», в цьому році студія випустила ще два аніме, обидва — екранізації номінантів Kyoto Animation Award: влітку в ефірі транслювалося аніме «Free!» за книгою «High Speed» Одзі Кодзі, восени — «Kyoukai no Kanata» по книзі Торії Наґому.

У 2014 році історія «Tamako Market» придбала закінчення у вигляді повнометражного фільму «Tamako Love Story», що з'явився на екранах кінотеатрів 26 квітня. Влітку студія випустила продовження «Free!» — ТВ-аніме «Free! Eternal Summer», восени почалася трансляція першого після «Hyouka» серіалу, знятого не по власним книгам або сценарію студії — «Amagi Brilliant Park», знятого за книгами автора «Full Metal Panic» Сьодзі Ґато режисером другої і третьої екранізацій попередніх його книг («Фумоффу!» і «Second Raid»), Ясухіро Такемото.

Навесні 2015 року студія випустила всього один ТВ-серіал, «Hibike! Euphonium», який Kyoto Animation попросила екранізували у видавця книг сама і в який було вкладено багато часу і сил. Також навесні в кінотеатрах показали повнометражні фільми по книгам Торії Наґому — компіляцію серіалу Kyoukai no Kanata («Kako-hen») і його продовження («Mirai-hen»), а взимку — приквел «Free!», фільм «High! Speed! -Free! Starting Days-».

Взимку 2016 року студія випустила чергову екранізацію книг свого лейблу KA Esma Bunko, серіал «Musaigen no Phantom World» режисера Тацуї Ісіхари за оригіналом Соітіро Хатано, а 17 вересня в прокат вийшов фільм Наоко Ямади «Форма голосу» за однойменною мангою Оіми Йосітокі, ставши самим успішним фільмом студії; на 30 жовтня він зібрав в прокаті понад 2 млрд ієн. Франшиза про духовий оркестр старшої школи Кітаудзі розвинулася випуском повнометражного фільму-рекапа першого сезону серіалу «Hibike! Euphomium ~ Kitauji Koukou Siusougakubu e Youkoso ~», прокат якого в кінотеатрах почався 23 квітня, і другим сезоном ТВ-серіалу, який отримав назву «Hibike! Euphonium 2», який закрив історію оркестру Кітаудзі, описану в книгах Аяно Такеди (наступні книги вона писала вже про іншу школу в тому ж всесвіті). Також стало відомо, що студія знімає екранізацію книг Кани Акацукі «Violet Evergarden» і манги Coolkyoushinja «Kobayashi-san Chi no Maid Dragon». Остання повинна вийти в січні 2017 року, режисером призначений Ясухіро Такемото.

Аніме Редагувати

ТВ-серіали Редагувати

Повнометражні фільми Редагувати

Посилання Редагувати

Випадкова вікі