FANDOM

Studio Ghibli.png

Студія Ґіблі (яп. 株式会社スタジオジブリ, Kabushiki-gaisha Sutajio Jiburi, "Акціонерне товариство «Студія Ґіблі»; англ. Studio Ghibli) — японська аніме студія. Її анімаційні фільми широко відомі в усьому світі. Назва студії походить від назви італійських Caproni розвідувальних літаків, що використовувалися Італією під час Другої Світової війни в пустелі Сахара. Ця назва, в свою чергу, походить від лівійського слова, яке означає гарячий вітер, що віє над пустелею (також відомий як сіроко).[1]

Логотип студії Ґіблі являє собою Тоторо зі славетного аніме «Мій сусід Тоторо» Хаяо Міядзакі.

Історія Редагувати

Студія Ґіблі була заснована у 1985 році відомим режисером та сценаристом Хаяо Міядзакі, який став директором студії, та його колегою і учителем Такахата Ісао, та продюсером Сузукі Тосіо (鈴木敏夫). Хоча її джерела, очевидно, сягають два роки раніше, коли у 1983 році почалася робота над аніме «Навсікая з Долини Вітрів» (風の谷のナウシカ — Kaze no tani no Naushika, 1984), за мотивами однойменної манги. Успіх цього фільму призвів до створення студії Ґіблі, і, так як над його створенням працювала творча команда, що пізніше утворила студію Ґіблі, «Навсікаю з долини вітрів» часто включають до списку фільмів, і називають першим фільмом студії Ґіблі.

Найвідоміший фільм студії, режисером якого не був Міядзакі, «Могила світлячків» Такахати Ісао, сумний фільм, що оповідає історію двох сиріт в кінці Другої Світової війни в Японії. Цей фільм став єдиним фільмом студії, який компанія Disney відмовилася розповсюджувати.

Фільми Редагувати

Хаяо Міядзакі.png

Хаяо Міядзакі, співзасновник студії Ґіблі та режисер багатьох її фільмів.

Спільні проекти з іншими студіями Редагувати

Примітки Редагувати

  1. Хоча італійською слово ghibli і вимовляється через /g/, японською назва студії вимовляється як (IPA: dʲʑiːbɝiː) прослухати. Назва студії була обрана Хаяо Міядзакі, одним з фундаторів студії, який захоплювався авіацією, і мала означати, що студія]] привнесе в японську аніме індустрію новий вітер змін.

Посилання Редагувати

Випадкова вікі